Blog

3 (onverwachte) manieren om je beter te kunnen focussen

Beeld © JoniIsraeli.com

Om een betere mentale focus te krijgen, zegt men dat je elke dag een beetje tijd voor jezelf nodig hebt. Maar dat is moeilijker dan het soms lijkt! Of het nu gaat om 5 minuten, een 45-minuten durende roeitraining of zelfs een vrije dag per week: het blijkt vaak lastig in je drukke schema. We hebben wat tips verzameld zodat jij je beter kunt concentreren – en om alles wat leuker te maken.

  1. Verleg je grenzen

Dit zou je kunnen verrassen – een hoge intensiteit training is een meesterlijke methode om de geest te zuiveren. Je zult het zo druk hebben met zweten, dat je geen tijd hebt om aan iets anders te denken! De RowStudio Ripped is onze ultieme HIIT: het is niet voor mensen met een zwak hart. Maar het zal je zeker een kick geven als je de studio verlaat. Check ons schema, en verbrand duizend calorieën als je meedoet met deze les.

  1. Toon toewijding

Mensen zweren erbij: 10 minuten meditatie per dag. Hoe intimiderend deze toewijding ook lijkt, de lijst met voordelen is lang! Het vermindert stress, en maakt ruimte plaats in je hoofd voor duidelijkheid. Een vriendelijke app zoals Headspace of Calm zal je een dagelijks geheugensteuntje geven, zodat je het niet vergeet.

  1. Zing onder de douche!

Een favoriet in onze studio! Zet muziek op onder de douche en Mariah-Carey-it-out. Als dit niet intuïtief aanvoelt zal het de eerste keer ongemakkelijk zijn. Maar er is geen twijfel mogelijk: het verheldert je dag en zal je geest zuiveren van alle ontmoedigende gedachten. Je doucht toch, dus kan het net zo goed het moment zijn om je mentale focus te verbeteren.

× Any questions?