Blog

Koffie drinken voor je workout. Een goed idee?

5

Sommige mensen zeggen dat het drinken van wat koffie gunstig is voor het verbranden van serieuze hoeveelheden calorieën. Voor het geval je de discussie op de gezondheids- en fitnessforums niet hebt bijgehouden (wat we ons kunnen voorstellen) gaan we er hier kort op in.

Burn, baby, burn!

Het is wetenschappelijk bewezen dat een kop koffie voor je training de stofwisseling versnelt. Zo verhoog je het aantal calorieën dat je tijdens de training verbrandt. Als je geen suiker of melk aan de koffie toevoegt, kun je zelfs tot 15% meer vet verbranden!

Minder spierpijn

De boost in energie maakt dat je wat harder gaat, wat resulteert in een snellere verbetering van je totale uithoudingsvermogen. Een groep Amerikaanse wetenschappers ontdekte bovendien dat het consumeren van de cafeïne van twee tot drie (!) koppen koffie een uur voor een intensieve training, de spierpijn van de deelnemers aanzienlijk verminderde.

Spierbehoud

Naarmate je lichaam wat ouder wordt, vindt er een natuurlijk verlies plaats aan spierkracht. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat cafeïne kan helpen bij het behoud van de spierkracht (met name rond het middenrif en je core). Dit helpt beter te ademen en zelfs om wat langer te leven!

We kunnen gemakkelijk concluderen dat een goede portie cafeïne voordat je gaat trainen kan leiden tot een beter uithoudingsvermogen, betere resultaten en minder schadelijke trainingservaringen! Zolang je maar rekening houdt met de volgende 3 zaken:

  1. Don’t overdo it! Wees gematigd en consistent met de hoeveelheid koffie die je op een dag tot je neemt en drink niet te veel.
  2. Timing! Drink je caffeïnedrankje 30 tot 60 minuten voor de training. Dit is in alle testresultaten aangetoond als beste timing.
  3. Kilo’s suiker? Ik zou het niet doen. Zuivere en zwarte koffie is de echte brandstof die je trainingsresultaten verbetert.

 

 RowStudio. Pioneering a worldly workout.

Boek nu →

× Any questions?